Pastoraal@school

Schoolpastoraal zit verankerd in alle facetten van de school en behoort tot de ‘core business’ van een katholieke school.

Schoolpastoraal loopt als een rode draad doorheen het pedagogische project.

De school heeft als taak om jongeren op te voeden om ‘mens te worden’ in een levendige samenleving, het richtsnoer hierbij is het geloof in Jezus Christus. Dit komt tot uiting door te vieren, door te ontmoeten, te verkondigen en dienstbaarheid voorop te plaatsen. Op belangrijke momenten tijdens het schooljaar houden we even halt. Vieringen, bezinningen en activiteiten wisselen elkaar af en zorgen ervoor dat mensen elkaar ontmoeten op belangrijke momenten.  Alle leerlingen nemen deel aan de liturgische vieringen, maar aan andersgelovigen wordt niet gevraagd om deel te nemen aan het sacramentele.

Binnen onze activiteiten willen we solidair zijn met de andere, veraf en dichtbij, want pastoraal @ school brengt de wereld buiten de schoolmuren naar binnen en omgekeerd.